معرفی خدمات دفترپیشخوان بیهقی

شرکت کالارسان پیشتاز از سال ۱۳۹۷ فعالیت در بخش دفاتر پیشخوان را آغاز نموده است.

در این بخش خدمتی که بیش از همه مورد استقبال مشتریان گردیده قبول مرسولات پستی بدون نیاز به مراجعه حضوری در باجه قبول پست می‌باشد. 

مشخصات دفتر پیشخوان شرکت کالارسان پیشتاز:

  •  
  •  
  • شماره پروانه: ۱۸۰۸-۱۶-۷۲

  • صاحب امتیاز: شرکت پیک کالارسان پیشتاز

  • مرجع صادر کننده: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

  • آدرس: میدان آرژانتین، پارک‌سوار بیهقی پلاک ۳۶

  • تلفن: ۸۸۵۴۷۱۹۲

فعالیت ها و  قراردادها:

  • قرارداد با شرکت ملی پست جهت قبول و جمع‌آوری مرسولات پستی
  • قرارداد با شرکت ایرانسل
  • ثبت نام سجام  و احراز هویت
  • ثبت‌نام در کارگزاری‌های مفید، آگاه و فارابی و …
  • عوارض سالیانه خودروئی سواری، عوارض خودروئی سنگین، عوارض موتور سیکلت
  • عوارض شهرداری و مالیات مشاغل
  • عضو انجمن صنفی دفاتر پیشخوان تهران.

آشنایی با وظایف و خدمات دفاتر پیشخوان دولت

دفتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی و غیردولتی یا دفتر پیشخوان، به دفاتری گفته می‌شود که دولت برای ارائه خدمات الکترونیک به مردم در سطح کشور احداث کرده‌است. کلیه دستگاه‌های اجرایی دولتی موظفند خدمات الکترونیکی خود را از راه این دفاتر ارائه دهند. این دفاتر به دست بخش خصوصی اداره می‌شوند. یکی از دلایل تشکیل این دفاتر جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌های دولتی و حرکت به سوی دولت الکترونیک بیان شده‌است.

دریافت خدمات دولتی به صورت مساوی برای تمامی اقشار جامعه، شناسایی مجراهای ارتباطی و تکثر کانال های ارتباطی، ایجاد ساز و کارها و بسترهای لازم به منظور عرضه ی خدمات مناسب، در دسترس بودن مراکز خدمات از جمله مهمترین موضوعاتی است که هر دولت خدمتگزار باید به صورت تشکیلاتی برای آنها برنامه های شفاف ومشخصی ارائه کند.

کاهش فاصله‌ی مراکز خدمات با مخاطبان وتوزیع متناسب امکانات در شهرها وروستاهای کشور، ضرورت ایجاد مراکز و دفاتری را در گستره شهرها وحتی در روستاهای کشور برای عملیاتی کردن این خدمات، اجتناب ناپذیر کرده است.

دفاتر پیشخوان خدمات دولت با کار ویژه های بروکراتیک ،اقتصادی و فرهنگی نقش بسزایی در تسهیل و تسریع خدمات عمومی دولت در قالب مراکز عمده ی خدماتی اعم از پست، پست بانک، مخابرات، خدمات ارتباطات و ثبت احوال و بیمه و… ایفا میکنند.

ضرورت و اهمیت این دفاتر در سال های اخیر بسیار مبین و روشن است وماهیت و کاربرد این دفاتر بر هیچ یک از مراکز اداری پوشیده نیست.

برونسپاری خدمات دستگاه‌های اجرائی به این دفاتر مطرح است،  حدود ۱۶ هزار دفتر پیشخان خدمات دولت، در ایران مشغول به فعالیت هستند که نزدیک به ۱۰ هزار واحد آن در روستاها و حدود ۶ هزار واحد دیگر در شهرها قرار دارند. امور بیمه‌ای، امور سجلی و ثبت احوال و گواهینامه و تخلفات رانندگی و گذرنامه، شارژ کارت‌های مختلف اعتباری و کارت‌های دانشجویی، فروش بلیت اتوبوس‌های بین شهری، پرداخت الکترونیکی قبوض، امور مربوط به اسقاط خودرو، خدمات گمرکی، پست‌بانک، خدمات مخابراتی و… از جمله خدمات قابل عرضه در دفاتر پیشخوان خدمات دولت است.  طبق برنامه‌ریزی‌ها باید تقریباً به ازای هر ۲۰ هزار نفر یک دفتر پیشخوان با توزیع مناسب در سطح کشور ایجاد شود.

در همین رابطه و بر اساس قانون می‌بایستی با هدفت یکپارچه سازی خدمات و دفاتر از سال ۱۳۸۸ دفاتر موازی مانند دفاتر پلیس به اضافه ۱۰، دفاتر الکترونیک شهر، دفاتر خدمات بیمه تأمین اجتماعی به این دفاتر تبدیل شوند که عملاً سازمان‌های مربوط در این خصوص مقاومت می‌کنند.

فهرست خدمات قابل ارائه در دفاتر پیشخوان دولت

خدماتی که هم اکنون در این دفاتر ارائه می‌شود، از این قرار است: امور محوله ثبت احوال- شناسنامه المثنی، تغییر نام خانوادگی، ثبت وقایع ازدواج و طلاق، کارت ملی المثنی، تعویض کارت ملّی، تعویض شناسنامه، درخواست هیات حل اختلاف، صدور گواهی تجرد؛ شرکت آب و فاضلاب- خدمات حوادث آب و فاضلاب، تفکیک و ادغام انشعاب، انشعاب آب، تغییر محل، سطح و مسیر، قطع و وصل انشعاب، تعیین قطر انشعاب با ظرفیت قراردادی، تغییر انشعاب آب موقت به دائم، تعویض کنتور خراب، بررسی ترکیدگی لوله آب، درخواست واحد شماری، صدور تسویه حساب آب­بها، درخواست اصلاح قبض آب مصرفی، تغییر نام مشترک، جابجایی کنتور، انشعاب فاضلاب؛ شرکت گاز و توانیر- وصل جریان گاز مشترکین بدهکار، قطع جریان گاز به علت تخریب و نوسازی، ثبت انشعاب جدید، ثبت درخواست افزایش و کاهش قدرت، ثبت درخواست آزمایش کنتور؛ شهرداری- عوارض خودروئی سواری، عوارض خودروئی سنگین، عوارض موتور سیکلت؛ ثبت نام جهت بیمه سلامت و …. .